torsdag 4 september 2008

Inspelningen av Ip Man slutförd


Inspelningen av Ip Man är färdig. Filmteam och rollbesättning firade slutförandet av filmen tillsammans med Yip Mans son Yip Chun i söndags i Wanchai.

Donnie Yen, filmens huvudrollsinnehavare, mötte två stora utmaningar under inspelningen. Nedbantning och en smärtsam åkomma i höger axel.

"Då vi filmade kampsportsscener var jag i princip oförmögen att röra min axel. För nästan alla tagningar var jag tvungen att förlita mig på en massör som lättade smärtan i min axel så att jag kunde genomföra en tagning." sade Donnie Yen.


Ip Man regisseras av Donnie Yens nya vapendragare, Wilson Yip, som ligger bakom senaste års succeér som SPL, Dragon Tiger Gate och Flash Point - samtliga med Donnie Yen. Donnie hyser stort förtroende till deras nya samarbete och anser att Ip Man är deras mest fullfjädrade arbete till datum.

Ip Man ska ha premiär i Kina den 19e December.



Av: Peter Nilsson

Inga kommentarer: